Wnioski (jedynie od osób fizycznych) przyjmowane będą w przyszłym tygodniu w dniach 22-26 sierpnia 2016 r.
Utylizacja wyrobów azbestowych realizowana jest w ramach projektu pt.: „Pilotażowy system gospodarowania odpadami azbestowymi na terenie Województwa Lubelskiego wzmocniony sprawnym monitoringiem ilości oraz kontroli ich usuwania i unieszkodliwiania”.
Realizacja zadań polega na:
- demontażu eternitu z dachów, odbiór (załadunek, transport, rozładunek) i unieszkodliwienie odpadów zawierających azbest,
- usunięciu eternitu zgromadzonego na nieruchomościach zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. Nr 71, poz. 649 oraz z 2010 Nr 162 poz. 1089) poprzez odbiór (załadunek, transport, rozładunek) i unieszkodliwienie odpadów zawierających azbest:
- przed wejściem w życie przepisów (06.05.2004r.)
- po wejściu w życie przepisów (06.05.2004r.) pod warunkiem dołączenia do wniosku oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem oświadczenia wykonawcy demontażu zgodnie z § 8 ust. 3 powyższego rozporządzenia.
Gminny Koordynator Projektu:
Urząd Miejski w Opolu Lubelskim, pok. 117, 24-300 Opole Lubelskie, tel. 81 827 72 25.
Lokalne Biura Projektu:
Filia Urzędu w Chełmie, ul. Pl. Niepodległości 1, 22-100 Chełm, tel: 82 563 02 08
Regionalne Biuro Projektu:
ul. Czechowska 19, Lublin 20-072, tel. 81 537 16 30, faks 81 537 16 38,
e-mail: biuro.azbest@lubelskie.pl
(źródło: Urząd Miejski w Opolu Lubelskim)