reklama

„Sigma” schodzi ze sceny – czas na nowego językowego króla!

Opublikowano:
Autor:

„Sigma” schodzi ze sceny – czas na nowego językowego króla! - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Informacje opolskieCzy młodzieżowe „sigma” znajdzie swojego następcę? Wydawnictwo Naukowe PWN po raz dziesiąty zaprasza wszystkich miłośników języka do wspólnej zabawy i udziału w plebiscycie na Młodzieżowe Słowo Roku 2025. To już okrągła, jubileuszowa edycja konkursu, który od lat pokazuje, jak barwny, pomysłowy i nieustannie zmieniający się jest język młodego pokolenia.
reklama

Zgłoszenia wystartowały 8 października i potrwają do 5 listopada. Każdy może zaproponować swoje ulubione słowo – nowe, modne, zabawne lub po prostu takie, które najlepiej oddaje ducha współczesnej młodzieży. Wystarczy podać jego znaczenie i przykład użycia, a następnie wysłać propozycję za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie sjp.pwn.pl/msr

– To nie tylko zabawa z językiem, ale też fascynująca obserwacja kultury i trendów społecznych. Młodzi ludzie tworzą język, który inspiruje całe pokolenia. Ich pomysły często przenikają do codziennej polszczyzny, stając się symbolem swoich czasów – mówi Natalia Wojciechowska, prezes Wydawnictwa Naukowego PWN.

Po zakończeniu pierwszego etapu jury wybierze finałową listę najpopularniejszych propozycji, na które od 13 listopada będzie można głosować w internecie. Zwycięskie słowo, które otrzyma tytuł Młodzieżowego Słowa Roku 2025, poznamy już na początku grudnia podczas uroczystej gali.

reklama

Dodatkową zachętą dla uczestników jest możliwość zdobycia nagród – partner plebiscytu, firma Apart, codziennie nagrodzi trzy osoby stylowymi zegarkami.

W ciągu minionej dekady konkurs organizowany przez PWN stał się jednym z najbardziej rozpoznawalnych wydarzeń językowych w Polsce. To właśnie dzięki niemu w powszechnym użyciu pojawiły się takie słowa, jak „sztos”, „bekowy”, „essa” czy ubiegłoroczna „sigma”. Plebiscyt udowadnia, że język polski jest żywy, elastyczny i doskonale odzwierciedla ducha czasów, w których żyjemy.

Tegoroczną edycję wspierają m.in. ORLEN, PKO Bank Polski, Apart, Local Heroes oraz marki Oxford i Pelikan. Partnerem wspierającym jest Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.

Organizatorzy z niecierpliwością czekają na nowe propozycje i wierzą, że wśród zgłoszeń pojawi się słowo, które wkrótce trafi do codziennych rozmów – tak jak kiedyś „sigma”, „cringe” czy „sztos”.

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo