Zgłoszenia wystartowały 8 października i potrwają do 5 listopada. Każdy może zaproponować swoje ulubione słowo – nowe, modne, zabawne lub po prostu takie, które najlepiej oddaje ducha współczesnej młodzieży. Wystarczy podać jego znaczenie i przykład użycia, a następnie wysłać propozycję za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie sjp.pwn.pl/msr
– To nie tylko zabawa z językiem, ale też fascynująca obserwacja kultury i trendów społecznych. Młodzi ludzie tworzą język, który inspiruje całe pokolenia. Ich pomysły często przenikają do codziennej polszczyzny, stając się symbolem swoich czasów – mówi Natalia Wojciechowska, prezes Wydawnictwa Naukowego PWN.
Po zakończeniu pierwszego etapu jury wybierze finałową listę najpopularniejszych propozycji, na które od 13 listopada będzie można głosować w internecie. Zwycięskie słowo, które otrzyma tytuł Młodzieżowego Słowa Roku 2025, poznamy już na początku grudnia podczas uroczystej gali.
Dodatkową zachętą dla uczestników jest możliwość zdobycia nagród – partner plebiscytu, firma Apart, codziennie nagrodzi trzy osoby stylowymi zegarkami.
W ciągu minionej dekady konkurs organizowany przez PWN stał się jednym z najbardziej rozpoznawalnych wydarzeń językowych w Polsce. To właśnie dzięki niemu w powszechnym użyciu pojawiły się takie słowa, jak „sztos”, „bekowy”, „essa” czy ubiegłoroczna „sigma”. Plebiscyt udowadnia, że język polski jest żywy, elastyczny i doskonale odzwierciedla ducha czasów, w których żyjemy.
Tegoroczną edycję wspierają m.in. ORLEN, PKO Bank Polski, Apart, Local Heroes oraz marki Oxford i Pelikan. Partnerem wspierającym jest Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.
Organizatorzy z niecierpliwością czekają na nowe propozycje i wierzą, że wśród zgłoszeń pojawi się słowo, które wkrótce trafi do codziennych rozmów – tak jak kiedyś „sigma”, „cringe” czy „sztos”.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.