Codzienne oglądanie spada
Z najnowszych badań wynika, że już tylko 53 procent Polaków ogląda telewizję codziennie. Choć to nadal większość, trend jest spadkowy. Coraz więcej widzów ogranicza kontakt z tradycyjną telewizją do kilku razy w tygodniu (24 proc.) lub nawet rzadziej niż raz na tydzień (12 proc.). Aż 10 proc. badanych w ogóle nie ogląda telewizji.
Dla kogo telewizor nadal jest ważny?
Z raportu wynika, że największą grupą lojalnych widzów są osoby w wieku 75-80 lat, o niższych dochodach, mieszkające w miastach średniej wielkości (100-199 tys. mieszkańców). Dla nich telewizja to często stały element dnia lub tło do codziennych obowiązków.
Nowe nawyki – nowe wyzwania dla nadawców
Eksperci nie mają wątpliwości: nadawcy muszą dostosować się do zmieniającej się rzeczywistości. Tradycyjna ramówka coraz częściej przegrywa z treściami dostępnymi na żądanie. Młodsi odbiorcy wybierają platformy takie jak YouTube, Netflix, HBO Max czy Disney+, które oferują większą elastyczność i dostępność.
Przyszłość telewizji? Cyfryzacja i mobilność
Aby utrzymać się na rynku, telewizja musi być bardziej interaktywna, obecna w internecie i dostosowana do potrzeb mobilnego odbiorcy. Personalizacja treści i integracja z mediami społecznościowymi mogą być kluczowe w walce o uwagę współczesnego widza. Tradycyjne odbiorniki powoli ustępują miejsca smartfonom, tabletom i komputerom – a telewizja, by przetrwać, musi tam podążać.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.